W jaki sposób branża gastronomiczna radzi sobie w cieniu zagrożenia epidemicznego?

W dobie, gdy pierwsze emocje związane z epidemią zdążyły już opaść, a sytuacja przez pewien okres czasu wydawała się opanowana, wiele osób przestało poważnie traktować możliwe zagrożenie. Obecnie w naszym kraju niemal każdego dnia notuje się rekordy zachorowań. Eksperci przewidują, że w najbliższym czasie sytuacja może się jeszcze pogorszyć. Co to może oznaczać dla branży gastronomicznej, która już podczas wiosennego Lockdown’u doznała kolosalnych strat? Pomiędzy tymi sytuacjami istnieje pewna różnica. Ówczesna izolacja zaskoczyła wszystkich, nie umożliwiając właścicielom barów, pubów i restauracji na przygotowanie się do takiej rzeczywistości. Obecne realia nie są dla wielu niespodzianką, gdyż wcześniejsze prognozy wskazywały na możliwość wystąpienia powtórnego wzrostu przypadków zakażenia. Sprawdźmy więc, w jaki sposób restauratorzy przygotowali swój biznes na takie okoliczności oraz w jaki sposób można pomóc przedsiębiorcom, których firmy najbardziej ucierpiały podczas wcześniejszego zastoju w uniknięciu powtórzenia się najgorszego scenariusza.

Jak zapewnić stabilizację swojej działalności, gdy gospodarka ulega stałym wahaniom?

Jak ważne jest przygotowanie odpowiedniej strategii w razie kryzysu nie trzeba nikogo uświadamiać. W jaki sposób jednak przewidzieć wszystkie zmienne, które mogą wystąpić w tak niepewnych czasach? Obowiązkiem wszystkich jest stosowanie się do aktualnego reżimu sanitarnego. Ścisłe przestrzeganie zasad dotyczących zachowania higieny, mycia rąk oraz dezynfekcji jest absolutnie kluczowe dla zachowania właściwego poziomu bezpieczeństwa. Odkażanie dotyczy zarówno pomieszczeń, jak i powierzchni. Po każdym kliencie należy dokładnie oczyścić stolik. Te z kolei powinny stać względem siebie w odstępie minimum 2 metrów. Noszenie maseczek ochronnych, przyłbic oraz rękawiczek przez obsługę lokalu także nie może być zaniedbywane. Dla samych klientów powinny zostać udostępnione niezbędne środki ochrony osobistej takie jak płyny do dezynfekcji rąk, umiejscowione tuż przy wejściu.

dezynfekcja w restauracjach odkażanie powierzchni w barach

W jaki sposób dbać o bezpieczeństwo gości w restauracji?

Należy pamiętać, że obiekty te nie składają się z jedynie z sali restauracyjnej. Kuchnie oraz toalety powinny posiadać własne plany odnośnie zachowania zasad higieny. W miejscu, w którym przyrządza się potrawy kluczowe jest odpowiednie doczyszczenie wszystkich powierzchni, a następnie ich całkowita dezynfekcja. O ile w restauracyjnych kuchniach przebywają jedynie pracownicy lokali, o tyle łazienki są obszarem który odwiedzają wszyscy. Aby uniemożliwić  rozprzestrzenianie się drobnoustrojów chorobotwórczych w tych pomieszczeniach należy zapewnić gościom stały dostęp do skutecznych środków i artykułów higienicznych. Dowiedziono, że nawet klasyczne mydło może zabezpieczać przed wirusami, o ile proces mycia dłoni przebiega we właściwy sposób. Trafionym pomysłem może okazać również się zaopatrzenie swojego biznesu w stojak z dozownikiem na środki do dezynfekcji.

O krok przed wszystkimi

Odpowiedzią na dzisiejszą rzeczywistość może być również innowacyjność oferowanych usług. Naturalną koleją rzeczy jest szukanie oszczędności w trudnych czasach. Jednak aby uzyskać przewagę w branży trzeba myśleć niesztampowo. Obecnie oferowanie bezpośredniej dostawy nie jest żadnej nowością, lecz jak przekonały się firmy, które podczas pierwszego postoju nie udostępniły takiej możliwości, w dobie koronawirusa może to być jedyne źródło dochodu, warto więc uwzględnić taką ewentualność. Jako, że ryzyko przenoszenia mikroorganizmów na banknotach jest wysokie, warto zaopatrzyć się w terminale płatnicze lub możliwość dokonania zamówienia poprzez aplikację mobilną.

Odkażanie w restauracji sanityzacja wyjaławianie sterylizacja

Kreatywność kluczem do sukcesu w gastronomii

Jak powszechnie wiadomo, komunikacja z gośćmi jest w branży gastronomicznej bardzo istotna. Niech inspiracją dla wszystkich będzie pomysł, na jaki wpadł Massimo Bottura, właściciel oraz szef kuchni zlokalizowanej w Modenie (Włochy) restauracji, która w 2016 oraz 2018 roku została oceniona jako najlepsza na świecie przez brytyjski, renomowany miesięcznik ‘’Restaurant’’. Twórca sukcesu lokalu posiadającego trzy gwiazdki Michelin wykorzystał stale rosnącą popularność mediów społecznościowych, udostępniając swoje transmisje na żywo na jednym z popularnych portali. Dzięki temu, wszyscy, nawet osoby przebywające na kwarantannie mogą doświadczyć wrażenia wspólnego gotowania z jednym z najsłynniejszych kucharzy. Jest to zaledwie jeden z podobnych przykładów kreatywnego wykorzystania specyfiki obecnej sytuacji i przyciągnięcia dodatkowego zainteresowania.

Źródło: Tork