Zwiększ bezpieczeństwo przemysłowe i produktywność dzięki "Kulturze Czystości"

Pracownicy przemysłowi nie boją się "zabrudzić" w pracy - ale będą szczęśliwsi, bezpieczniejsi i bardziej wydajni, jeśli ich środowisko pracy będzie tak czyste, jak tylko to możliwe.
To wymaga więcej niż jednorazowej inicjatywy plakatów i broszur, które zachęcają Twoich pracowników i współpracownika do bycia bardziej „świadomym”. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać zalety czystszego środowiska pracy w biznesie, od biura do hali produkcyjnej, oto trzy kluczowe kroki, które poprowadzą Cię daleko w tę często pomijaną drogę do bezpieczniejszego, bardziej produktywnego miejsca pracy.

 

Krok 1. Utwórz „kulturę czystości” dla całej organizacji
W wielu branżach pył i brud są uważane za normalne koszty prowadzenia działalności gospodarczej - a jeśli kwestia czystości zostanie w ogóle rozwiązana, to zbyt często pozostawia się ją samym pracownikom. Jeśli jednak menedżerowie różnych funkcji pracują zsynchronizowani, pozyskując konkretne wsparcie, mogą stworzyć ujednolicone zasady i programy, które podkreślą znaczenie czystości. Te zasady i programy muszą jednak być czymś więcej niż listą przykazań z góry. Muszą łączyć jasne instrukcje i oczekiwania, ale powinny również obejmować odpowiednie uznania i nagrody. Innymi słowy, HR powinien być bardziej zaangażowany.

 

Krok 2. Zaangażuj się w zasoby i zyskaj znaczny zwrot z inwestycji.
Ponownie, przekształcanie kultury twojej firmy nie jest wysiłkiem. Jak wskazuje raport z kanadyjskiego Centrum Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, efektywne przemysłowe "utrzymywanie porządku", jak to mówią, wymaga ciągłej uwagi i przynosi znaczące korzyści. "Efektywne gospodarowanie może wyeliminować pewne zagrożenia w miejscu pracy i pomóc w bezpiecznym i prawidłowym wykonaniu pracy", zgodnie z raportem, który kontynuuje: "Słabe gospodarowanie może często przyczyniać się do wypadków poprzez ukrywanie zagrożeń, które powodują urazy ... [to jest] nie tylko czystość . Obejmuje to utrzymywanie uporządkowanych miejsc pracy; utrzymywanie hal i podłóg bez ryzyka poślizgnięcia się i potknięcia; oraz usuwanie materiałów odpadowych (np. ścierki, tektury) i innych zagrożeń pożarowych z obszarów roboczych. Wymaga to również zwrócenia uwagi na ważne szczegóły, takie jak układ całego miejsca pracy, oznakowanie korytarza, adekwatność urządzeń do przechowywania i konserwacja." Oczywiście, niektórzy mogą spojrzeć na listę wymaganych działań i od razu uznać je za koszty. Ostatnie badanie przeprowadzone przez National Safety Council wskazuje, że są to inwestycje o wysokim ROI, zauważając, że "ponad 60% dyrektorów finansowych poinformowało, że każdy dolar zainwestowany w zapobieganie urazom zwróciło dwa dolary lub więcej."

Sprawdź naszą ofertę na czyściwa TORK ->

Krok 3: Wyposażyć swoich pracowników w najlepsze narzędzia i materiały do czyszczenia.
Nawet najbardziej inspirujące zasady dotyczące czystości i bezpieczeństwa nie pomogą Ci osiągnąć swoich celów, dopóki Twoja organizacja nie będzie w stanie skutecznie realizować tych planów. W raporcie "Poprawa kultury bezpieczeństwa - praktyczny przewodnik" podsumowano: "Bez odpowiednich narzędzi i procesów w hali produkcyjnej, wypadki będą się powtarzać, niezależnie od tego, ile szkoleń z bezpieczeństwa zapewnią".

 

Jest tu kilka ważnych truizmów w miejscu pracy:

  • Stare materiały uzyskują dawne wyniki. Weźmy pod uwagę skromną, ale wciąż popularną ścierkę. Pomimo faktów, że czyści mniej wydajnie, pozostają one stałym elementem wielu środowisk pracy. Spróbuj zastąpić je bardziej innowacyjnymi produktami, takimi jak jednorazowe ściereczki, które jak pokazują wyniki badań, mogą skrócić czas czyszczenia i konserwacji nawet o 35%.
  • Zdrowsi pracownicy oznaczają zdrowe oszczędności. Nowoczesne produkty czyszczące są nie tylko bardziej wydajne; są one również bardziej skuteczne, jeśli chodzi o radzenie sobie z potencjalnie niezdrowymi substancjami chemicznymi. Na przykład wspomniane wyżej jednorazowe ściereczki, uwalniają rozpuszczalniki czyszczące o wiele bardziej równomiernie niż tradycyjne ścierki i wymagają do 41% mniej rozpuszczalnika do wykonania pracy. Zmniejsza to narażenie pracowników na substancje, które czasami są toksyczne i które mogą mieć wpływ na zdrowie pracowników, czas wolny i roszczenia pracownicze.Utrzymywanie pracowników w zdrowiu jest nie tylko słuszne, ale także opłacalne. Krajowa Rada ds. Bezpieczeństwa USA informuje, że "każdy z nich uniknął kontuzji lub choroby, oszczędzając 37 000 USD".
  • Obniżenie ciśnienia podnosi produktywność. To proste. Zapewnienie dostaw, które pomagają wykonywać pracę szybciej i łatwiej, pomaga pracownikom robić więcej, przy mniejszym stresie. A szczęśliwsi pracownicy są bardziej produktywnymi pracownikami.

Sprawdź naszą ofertę na dozowniki czyściw TORK ->

Czy Twoja organizacja ma prawdziwą "Kulturę Czystości"?

 
Źródło: Tork USA